ייפוי כוח מתמשך

ככל שאנו מתבגרים, אנו נעשים רגישים יותר למגבלות פיזיות ונפשיות שעלולות להפריע ליכולת קבלת ההחלטות שלנו. במקרים כאלה, מינוי ייפוי כוח מתמשך (LPA) יכול לספק שקט נפשי ולהבטיח שעניינינו ינוהלו בהתאם לרצוננו. מסמך משפטי זה מעניק לאדם מהימן את הסמכות לפעול בשמנו כאשר איננו יכולים לעשות זאת עוד. במאמר זה, נעמיק במושג ייפוי כוח מתמשך, סוגיו וההנחיות ליצירת אחד.

משרד עו"ד לייפוי כוח מתמשך

מהו ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר ליחיד (הממנה) למנות אדם מהימן (מיופה- הכח) לנהל את ענייניו כאשר אין ביכולתו לעשות זאת. זה יכול לנבוע מסיבות שונות, כגון זקנה, מחלה או פציעה. למיופה-הכח יש סמכות לקבל החלטות ולפעול בשם הממנה בנושאים הקשורים לכלכלתו, בריאותו ורווחתו.

סוגי ייפוי כוח מתמשך

ישנם שני סוגים של ייפוי כוח מתמשך – ייפוי כוח מתמשך לרכוש ופיננסים, בריאות ועניינים אישיים ו-ייפוי כוח מתמשך לבריאות בלבד.

ייפוי כוח מתמשך לענייני רכוש ופיננסים, בריאות ועניינים אישיים: סוג זה של ייפוי כוח מתמשך מסמיך את מיופה-הכח לנהל את הכספים, הרכוש והנכסים של הממנה. זה כולל תשלום חשבונות, גביית הטבות, קנייה ומכירה של נכסים (נושא זה – באישור בימ"ש למשפחה בלבד), וניהול חשבונות בנק ושאר ענייני רכוש.

ייפוי כוח מתמשך בנושאי בריאות ורווחה: מעניק למיופה-הכח את הסמכות לקבל החלטות בשם הממנה בנוגע לבריאותו ולרווחתו. זה כולל החלטות הקשורות לטיפול רפואי, תזונה, היכן יתגורר הממנה, ועניינים הקשורים אחרים.

הנחיות ליצירת ייפוי כוח מתמשך

יצירת ייפוי כוח מתמשך כרוכה במספר שלבים, וחשוב לעקוב אחריהם בקפידה כדי להבטיח שהמסמך תקף מבחינה משפטית. להלן מדריך שלב אחר שלב ליצירת ייפוי כוח מתמשך:

בחר את מיופה-הכח שלך: הצעד הראשון הוא לבחור אדם אמין שתרצה למנות כמיופה הכח שלך. זה יכול להיות בן משפחה, חבר או איש מקצוע כמו עורך דין. רצוי מאד לבחור יותר מאדם אחד, על-מנת שיהיה מיופה-כח חליפי למקרה שמיופה-הכח הראשון לא יוכל למלא את תפקידו מסיבות שונות.

קבע את היקף ייפוי הכוח המתמשך: השלב הבא הוא קביעת היקף ה-ייפוי כוח מתמשך. המשמעות היא להחליט באילו עניינים תרצה שמיופה/י-הכח שלך יטפל/ו בשמך. אתה יכול לבחור להעניק להם סמכות על הכספים בלבד, על הבריאות בלבד ואו על הרווחה שלך, או על כל הנושאים.

נסח את ייפוי הכוח המתמשך: ייפוי הכוח המתמשך חייב להיות מנוסח בפורמט מסוים, וחובה להיעזר באיש מקצוע משפטי, עורך דין שעבר את ההסמכה הנדרשת של משרד המשפטים, כדי להבטיח שהמסמך תקף מבחינה משפטית.

חתום על ייפוי הכוח המתמשך: לאחר ניסוח הייפוי הכוח המתמשך, עליו להיות חתום על ידי הממנה, כל מיופי-הכח שמונו ע"י הממנה וכן עורך הדין ועדה מוסמך ע"י משרד המשפטים לביצוע התהליך. חשוב לוודא שכל הצדדים מבינים את ההשלכות של המסמך לפני החתימה עליו.

הפקדת ייפוי הכוח המתמשך: לבסוף, ייפוי הכוח המתמשך חייב להיות מופקד במשרד האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים לפני שניתן יהיה להשתמש בו.

סיכום

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך חיוני שיכול לספק שקט נפשי ולהבטיח שענייניכם מנוהלים בהתאם לרצונכם. חשוב להקדיש זמן לבחירת עורך דין אמין, שעבר את ההכשרה הנדרשת ע"י משרד המשפטים והוא מוסמך לבצע את התהליך מול המערכת המקוונת של משרד המשפטים, המשרד של אורית לוי מתמחה בלפעול לפי ההנחיות ליצירת ייפוי כוח מתמשך כדי להבטיח שהמסמך תקף מבחינה משפטית. על ידי עריכת ייפוי כוח מתמשך, אתה יכול להיות סמוך ובטוח שהעניינים שלך יטופלו בצורה שאתה רוצה, גם אם לא תהיה בעתיד מסוגל לעשות זאת בעצמך.

תוכן עניינים

לפגישת ייעוץ חייגו

השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן